läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

måndag 4 februari 2019

Plötsligt händer det;)





För att göra historien kort så hade jag 2012( tror) jag det var besök av en äldre dam som var barn barn till ursprungliga ägare av posthuset. Hon skicka kopior på gamla kort och riktigt kul att ca 90år efter kortet tog hitta ledtrådar var det togs;) jag citerar texten tillhörande kortet "Julfirande tidigt 30-tal med mor, till vänster hennes morfar och mormor Matilda och Erik Persson från Linghed på besök tillsammans med mormors syster Fanny och hennes make Rickard Landstedt från Sandviken . Sedan Morfar och mormor med moster Mait, gift Annegren, Dom utklädda damerna firar mormors 50års dag 1942, den lilla barnet är jag . Damen till höger är postfröken" citat Annika, gift Skott. Korten i färg visar tapeten som syns på ena kort inkl. vita bården. Det är inte exakt plats jag har tagit kort på men nu vet jag nu exakt var korten är tagen då dörren som syns är sedan länge gömd i en vägg, genom berättelser från gamla hyresgäster så är den lokaliserad;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar