läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

onsdag 4 juni 2014

angående märkfärg så vet jag inte hur vanligt det är i denna bransch då  jag själv har jag snappat upp det från en praktik för si så där för 25 år sen och det var en en bilplåts verkstad;) och det är helt enkel för att kontrollera spackling innan det är dax för täckfärg! jag gillar bekant inte att slipa utan spacklar "snålt" och många gånger i stället (i detta tak 4 gånger)  och tyvärr så lämpar sig inte linoljefärg som märkfärk då det ska vara lätt/snabbt målat och torka snabbt (för jobbet flyts skull) men täck färg/slut strykning blir vit linoljefärg i detta tak och för ett otränat öga så kan det likna gammal spänn papp som är jävligt spänt och bra;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar