läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

onsdag 20 juni 2012

julafton på posthuset idag;) dom nya pardörrarna vart klara för hämtning, när jag såg dom vart jag euforisk...dom var helt enkelt mycket bättre än jag trodde dom skulle bli och jag kunde inte hålla mig från att börja måla, jag lovar dom vart ännu vackrare!! jag måla med linoljefärg på alla utomhus snickerier för det finns inte enklare att underhålla(vi är tvär lurade i övrig av färgbranschen) Linoljefärg behöver man aldrig måla om utan det som man får göra helt enkelt att olja dom med linolja när behov uppstår för pigmentet förvinner inte utan bara oljan som är lätt att fylla på;) så röda dörrar och fönsterbågar sveper man över enkelt samtidigt med vita foder utan att behöva kladda med olika färger;) Svartvita bilden är på dom gamla originaldörrarna som förra ägaren skicka till skogs på 70-80talet någon gång...det var ju som att peta ut ögonen på någon

1 kommentar:

  1. Hej.
    Vad fina dörrarna blev.
    Trevlig Midsommar.
    Kram Pa

    SvaraRadera