läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

fredag 4 maj 2012

"megan" har landat;) mina ögon stenar till takstolar som blir som kronan på verket och kommer ge en härligt innertak höjd på 5 meter;) varför? ja varför inte;) men det går att använda lokalen till många ändamål och mycket blir också gjort i "passivhus" standard (mer detaljer sen) och varför igen, ja varför inte:) det ska användas av mig som verkstad i 5-10år och sen är det öppet och då ska det gå att göra om det till vad man vill eller behöver och då vill jag hålla bostads spåret öppet för jag kan redan idag se möjligheten det ger med en volym på drygt 600m3!!! morgon dagen ska dom upp och går allt väl så kommer det bilder på det i morgon

7 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Och vad bra att du fick lite sällskap i helgen så du har lite lyfthjälp. Ha det gott. kram syster yster

    SvaraRadera
  2. Det ser ju förjävligt ut med det där stora bygget mitt i kurvan!!!!!!! Fy. Det är flera Sörviksbor som klagat och håller med, det där passar inte alls in i VÅRT Sörvik!!!!!! Vad sjutton ska du med det där bygget till?!?!?!?

    SvaraRadera
  3. Det var tråkigt att du tycker så;) välkommen hit så ska jag berätta vad jag ska ha till

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att vi tycker olika! Ditt nya bygge ser jättefint ut och påminner i formen om Posthuset. Det är spännande att se det nya växa fram för var dag. Lycka till!
    Marie (också Sörviksbo)

    SvaraRadera
  5. Hej.
    Jätte kul att följa bygget både från bilen varje vecka och här.
    Var har du köpt takstolarna?
    Jag tänker mura upp mina väggar i garaget med isolerad leka. Med din takstols konstruktion slipper jag mura ca 1 meter.
    //Mattias

    SvaraRadera
  6. Hejsan Mattias, Tak stolana är är från http://www.takstolsfabriken.se/ och dom kan göra nästan vad som helst;) bra att ha och göra med

    SvaraRadera