läst/titt tips

Denna blogg kommer att alltid presenteras med bilder och lite text och den läses bäst från botten och upp om ni önskar rätt flöde i bloggen. Skulle ni undra något eller få ett mer uttömmande beskrivning så lämna en kommentar vid aktuellt inlägg där jag också lämnar svar, önskas mail svar så glöm inte skriva mail adress!

lördag 22 maj 2010

all time higt!

Helt otroligt! idag stanna en bil för att titta på huset, och döm av min glädje när dom berättar att dom är barnbarn, barnbarnbarns och barnbarnsbarnbarns (syns mellan damerna) till Handlare Gustaf Karlsson som ägde huset mellan ca 1930-50-tal och samtidigt drev lanthandel! Damen till höger var här som barn hos sin Morfar och Mormor och kunde berätta mycket om huset från förr och så givetvis fick dom gå runt! Jag frågade om det Fanns några Fotografier kvar på huset och Gustaf och vist hade hon sett dom men dom är hos hennes bror i England, hoppas verkligen dom går att hitta för det skulle vara dom första bilderna jag skulle set på Lanthandeln, så nu håller jag tummarna! vad är oddsen att jag precis går förbi på framsidan när dom har parkerat till? förövrigt så är dom också bosatta på västkusten så nu finns det en chans att jag får tag på lite kort som i praktiken skulle kunna räknas som förlorade för all framtid! Jag är JÄTTE GLAD!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar